Czy dzieci mogą jeść grzyby?

Cudownym uczuciem jest spacerować po jesiennym lesie. Jeszcze cudniej jak w jesiennym lesie są grzyby i można spacerować z Maluchem wyposażonym w wiadereczko (niekoniecznie do grzybów, u Nas raczej do szyszek, żołędzi, kamieni i patyków 😉 ), zadowolonym z nowej przygody. Bo dla Dzieci takie wycieczki to nie dosyć, że świetna okazja obcowania z przyrodą, korzystania z świeżego, leśnego powietrza, spędzania wspólnego czasu to dodatkowo pożyteczna czynność, która może dostarczyć rodzinie leśnego bogactwa witamin i minerałów!

 

Czy warto zbierać grzyby?

Do dziś słyszę powielane informacje, że grzyby leśne są bezwartościowe, nie zawierają nic poza wodą i dają potrawom tylko i wyłącznie aromat i smak. I zastanawiam się skąd takie wiadomości?

 

Czy grzyby są wartościowym pokarmem?

Tak! Prawdą jest, że grzyby to w większości woda (70-90%) ale zawierają także dobrze przyswajalne białko i cenny dla mikroflory jelitowej błonnik!

Zawierają też minerały: potas, wapń, jod, fosfor, żelazo, sole magnezu i selen.

I witaminy: głównie B1, B2 i D2 (oczywiście są różnice zawartości witamin w poszczególnych gatunkach)
A w mniejszych ilościach: witaminę C, B12 i E.

 

Odpowiednie dla dzieci?

Grzyby leśne (oczywiście jadalne) są zdrowym produktem żywnościowym, który może być spożywany przez dzieci ale ze względu na ryzyko zatrucia, ciężkostrawność i bardzo dużą wrażliwość dzieci na toksyny nie zaleca się podawać dzieciom grzybów leśnych przed ukończeniem 10. roku życia.

Wyjątkiem są pieczarki i boczniaki, które pochodzą z hodowli i są grzybami, które podobno można podawać wcześniej. Mój Maluch ma prawie 2. latka i powiem szczerze, że jadł raz jajecznicę z boczniakami. Przymierzam się do pieczarek.


Jeśli u Was w Rodzinie jest najwybitniejszy z najwybitniejszych Grzybiarz Tata, Teść, Wujek, Babcia lub ktokolwiek inny to i tak zalecam poczekać z podaniem Dziecku grzybów. Lepiej dmuchać na zimne i nie ryzykować, bo to przecież zdrowie Naszych ukochanych Dzieci jest najważniejsze. Oczywiście dorosłych i starszych Maluchów (o ile jesteście pewni, że grzyby, które spożywacie są jadalne) zachęcam do spożywania grzybów leśnych, bo są źródłem białka, zawierają niezbędny błonnik, witaminy i minerały! I ten aromat! Nie są bezwartościowe, wbrew opiniom.

 

Dla zdrowia Maluchów,

JM.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.