Pyłek pszczeli to prawdziwa bomba witamin i minerałów, naturalny suplement diety, który świetnie wzmacnia i odżywia organizm. O właściwościach pyłku kwiatowego, o wskazaniach oraz przeciwskazaniach przeczytasz tutaj. W tym poście krótko opisuję jak szot pyłkowy przygotować.

 

 


Przygotowanie:

Wieczorem do szklanki wsyp pyłek pszczeli (W jakiej ilości? W zależności od wieku, odpowiedź poniżej) i zalej ok. 1/3 szklanki ciepłej, przegotowanej wody, o temperaturze nie wyższej niż 40 stopni Celsjusza. Dodaj 1/3 łyżeczki miodu (ja używam miód z dodatkiem propolisu) i ziarenko pierzgi.

Rano, po przebudzeniu dodaj odrobinę ciepłej wody i po wymieszaniu wypij.

Jeśli mierzysz się z anemią, dodaj rano, dodatkowo łyżkę soku z pokrzywy.

Miksturę pijemy przez miesiąc. Później robimy 2 tygodnie przerwy i wznawiamy kurację. Ja robię taką podwójną kurację 2 razy do roku.

 

 


Przyjmowanie:

Dzieci w wieku:

1-3 lat: 1/2 łyżeczki (około 3 g);

3-10 lat: 1-2 łyżeczki (6-12 g);

10-14 lat: 2 łyżeczki (12 g).

 

Dorośli:

3 łyżeczki (18 g).

 

 


Przeciwskazania:

Alergia na pyłek pszczeli występuje niezwykle rzadko, jednak przed pierwszym spożyciem warto przeprowadzić próbę uczuleniową podając kilka ziarenek (najlepiej rano) i obserwować czy nie występują objawy alergii skórnej lub oddechowej. Ponadto pyłku pszczelego nie spożywamy na noc, może wykazywać działanie pobudzające.

Pamiętaj, że u Dzieci poniżej roku nie stosujemy produktów pszczelich ze względu na ryzyko zatrucia toksyną botulinową!

 

 


Przyzwyczajanie do smaku pyłku

Moje Dzieci lubią pyłek pszczeli. Gdy miały około 1,5 roku zaczęłam podawać im pyłek pszczeli jako posypkę do śniadań lub gdy miały ochotę na „coś słodkiego” robiłam im „lodzika miodowego”: łyżeczkę zamaczałam w miodzie (niewielka ilość, tak by obkleił łyżeczkę) i zamaczałam w pyłku.

Dzięki temu, znają smak pyłku kwiatowego i uwielbiają pyłkowe szociki.

 

Warto pamiętać, że aby pyłek pszczeli mógł zostać przez organizm wykorzystany, należy go namoczyć w wodzie lub rozdrobnić. Dlatego w ww. formie warto traktować jak przyzwyczajanie do smaku i mieć świadomość, że potencjał zdrowotny pyłku jest wykorzystywany w niewielkiej ilości.

 

 


 

Na zdrowie,

 

JM.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Jestem technologiem żywności i żywienia człowieka, dietetykiem i dietetykiem TCM.

Łączę wiedzę technologiczną, nowoczesną wiedzę o żywieniu z tradycjami wschodnimi, dietetykę funkcjonalną, terapie naturalne, ziołolecznictwo, terapię próżniową i suplementację.

Promuję naturalne metody wspierania odporności, świadome odżywianie i szeroko pojęty zdrowy styl życia dzieci oraz całej Rodziny.

Zapisz się do Newslettera!

Zapisując się do Newslettera zgadzasz się, aby otrzymywać wiadomości o nowościach, produktach i usługach związanych ze stroną odbrzuszka.pl. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.

Obserwuj mnie