Każdy Maluszek powinien codziennie zjeść…

 

Każdy Maluszek powinien codziennie zjeść… TALERZ ZUPY!

 

Ogórkowa, pomidorowa, jarzynowa, rosół, barszczyk, krupnik, warzywna, kalafiorowa, zalewajka, fasolowa, żurek… Każdy z Nas ma swoją ulubioną zupę. Zupy są super, są łatwe w przygotowaniu, są pyszne i powinny gościć codziennie na talerzu w każdym domu… szczególnie talerzu każdego Malucha!

 

Dlaczego zupy są super?

  • są lekkostrawne, „dają” szybko energię, organizm zużywa minimalną ilość energii na strawienie (dlatego po zjedzeniu zupy jest Nam gorąco. A gdy zjemy drugie danie- jesteśmy senni, bo organizm najpierw musi zużyć dużo energii na trawienie aby ją później wyprodukować);
  • są pełne witamin i minerałów (mimo strat wynikających z gotowania, wiele minerałów i witamin przechodzi z warzyw, ziół do wywaru).
    Dodatek zieleniny, np. natki pietruszki lub koperku dodatkowo wzbogaci zupę w składniki odżywcze, np. witaminę C!
  • gdy dodamy warzywa, pełnoziarnisty ryż, kaszę… wtedy jest zbawienna dla jelit (źródło błonnika);
  • gdy dodamy jajko, mięso, fasolę, groch będzie także źródłem białka!;
  • pozwala „oszukać” anty-warzywnego Maluszka. Dodanie warzyw, których nie lubi można ukryć blendując zupkę, otrzymując krem;
  • wywar przygotowany na mięsie i kościach jest bogaty w minerały i aminokwasy. Zawiera kolagen, który jest niezbędny dla stawów, kości, skóry, włosów i paznokci;

 

Dodatkowo:

  • dzięki zawartym składnikom odżywczym zupy wzmacniają układ odpornościowy;
  • działają kojąco na układ pokarmowy i pomagają odbudować nabłonek jelit;
  • niezastąpione przy przeziębieniu, przemarznięciu i grypie;
  • zupy są łatwe w przygotowaniu…

 

Po prostu zupy są super! Uczmy dzieciaki jeść zupy, gotujmy zupy, zachęcajmy do jedzenia zup, sami jedzmy zupy… 🙂 !

 

Jak przyprawiać?

  • dodać dużo, dużo, dużo świeżych warzyw;
  • sól himalajską, jest źródłem cennych minerałów (do 1 roku życia nie zaleca się dodawać soli do potraw dziecka);
  • zioła, u Nas w każdej zupie jest: ziele angielskie, liść laurowy, lubczyk, ale do niektórych dodajemy też: majeranek, czosnek, paprykę i inne;
  • pieprz (jak kto lubi, ja nie lubię 😉
  • spotkałam mieszanki warzywno-ziołowe do zup (bez glutaminianu,cukru i innych świństw);

Nie dodaję kostek rosołowych, Vegety, ziarenek itp… Czasami moja Mama znajdzie naturalne ale gotowe mieszanki warzywne do zup, wtedy testujemy (polecam w zimie, wtedy ciężko o świeże zioła i nowalijki),
ale… Duży dodatek świeżych warzyw i ziół daje najlepszy smak zupie. Serio 🙂

 

Czego nie dodawać do zup?

  • glutaminianu sodu (obecny w większości gotowych przypraw, np. Kucharek, Vegeta, buliony itp;
  • kostek rosołowych (ze względu na ww. glutaminian sodu, cukier, skrobię, tłuszcz palmowy, aromaty i inne);
  • soli kamiennej (do 1 roku życia całkowity zakaz jakiejkolwiek soli);
  • mąki;
  • śmietany (jak od czasu do czasu to idzie przeżyć, jednak my wolimy niezabielane, klarowne)

 


 

Podsumowując: Nie ma obiadu bez zupy…

Bartusia ulubiona to ogórkowa, a Wasza?

 

PS: Zupy są super posiłkiem nie tylko dla Dzieci!

 

Dla zdrowia Maluszków,

JM.

2 odpowiedzi

    1. Latem mam swoje, ogrodowe i dodatkowo kupuję w eko gospodarstwie. Zimą to,co mogę i co jest kupuję w ekologicznym gospodarstwie, a resztę w sklepie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

O mnie

Jestem technologiem żywności i żywienia człowieka, dietetykiem i dietetykiem TCM.

Łączę wiedzę technologiczną, nowoczesną wiedzę o żywieniu z tradycjami wschodnimi, dietetykę funkcjonalną, terapie naturalne, ziołolecznictwo, terapię próżniową i suplementację.

Promuję naturalne metody wspierania odporności, świadome odżywianie i szeroko pojęty zdrowy styl życia dzieci oraz całej Rodziny.

Zapisz się do Newslettera!

Zapisując się do Newslettera zgadzasz się, aby otrzymywać wiadomości o nowościach, produktach i usługach związanych ze stroną odbrzuszka.pl Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.

Obserwuj mnie

Facebook